
De test bestaat uit twee delen: het eerste deel is het meerkeuzedeel van de test, waarbij u zo vaak mogelijk de vragen rondgaat, met de hulp van uw vrienden en instructeurs, totdat u bij het laatste deel bent. Deze worden de “toon me” en “vertel me” vragen genoemd. Het is belangrijk het juiste antwoord aan te kruisen, met behulp van de “vantagetesting tool” om er zeker van te zijn dat u de vraag echt kent. Het tweede deel is de Hazard PerceptionTM, een verkorte vorm van ‘mislukkingen’ en wordt op dezelfde dag van de test afgenomen als het meerkeuze-deel. Ook dit is een open test, en u krijgt fragmenten uit de film te zien en u wordt gevraagd de gevaren aan te wijzen die u ziet. Het slaagcijfer is 14 punten en u moet beide onderdelen in één keer afleggen.
Het uitgebreide auto theorie-examen bestaat uit twee delen, de eerste is een meerkeuze-segment van 30 minuten, waar je zo vaak mogelijk rond de vragen gaat, met behulp van je vrienden en instructeurs, totdat je bij de laatste (laatste) sectie komt. Deze worden de “toon me” en “vertel me” vragen genoemd. Het is belangrijk het juiste antwoord aan te kruisen, met behulp van de “vantagetesting tool” om er zeker van te zijn dat u de vraag echt kent. Het tweede deel is de Hazard PerceptionTM, een korte vorm van ‘mislukkingen’ en wordt op dezelfde dag als het meerkeuze-deel afgenomen. Ook dit is een open test, en u krijgt fragmenten uit de film te zien en u wordt gevraagd de gevaren aan te wijzen die u ziet. Het slaagcijfer is 14 punten, en u moet voor beide onderdelen in één keer slagen.
Het eerste punt is dat u elke vraag volledig moet beantwoorden, met de hulp van uw instructeur of een vriend, en dat u er minstens 14 correct moet beantwoorden om te slagen. Sommige van de vragen kunnen praktisch van aard zijn, en sommige kunnen mogelijke gevaren inhouden. Elk van de 14 gevaren is geen onvoldoende, maar het is wel een ernstige onvoldoende. Het tweede punt is dat u ook voor korte tijd kunt zakken, want het feit dat u met de examinator kunt communiceren met behulp van een vorkheftruck, betekent niet dat u niet ook kunt communiceren met behulp van een softwareprogramma.
Er kunnen twee belangrijke dingen gebeuren als je twee keer slecht scoort; je moet de test opnieuw doen, wat niet gratis zal zijn aangezien je deze keer de volle 30 minuten nodig hebt, of je krijgt misschien niet de kans om in de toekomst een tweede test te doen, maar dit kan je honderden ponden kosten, samen met extra lessen die je misschien toch moet nemen. Ik zou mensen aanraden zich te laten testen in een veel meer geavanceerde versie, aangezien je alleen kunt zakken met behulp van beide methoden, niet slechts een. Het slagingspercentage voor elk van de proeven wordt dan gemakkelijker te halen.
Het geavanceerde auto theorie-examen bestaat uit twee delen: het eerste deel is een uitvindingstest om te zien of je een werkende verbrandingsmotor uit het niets kunt maken. Als je deze oefening maakt, weet je zeker dat je de chemische en mechanische eigenschappen van een auto kent, en dat je kunt bepalen wanneer een auto perfect werkt. Het tweede deel is de operationele test, dit is het beoordelen van uw kennis over hoe een auto het beste werkt. Door dit onderdeel af te ronden, toont u aan dat u een bekwaam en ervaren bestuurder bent die veilig kan rijden op verschillende wegomstandigheden. Het zal ook aangeven dat uw kleur kennis is ten minste 21%.
De auto theorie test bestaat uit twee delen: het eerste is een multiple-choice sectie, met behulp van de DVLA test kit; het tweede deel is de Hazard PerceptionTM waarbij een reeks van video clips ontworpen om te zien hoe alert je bent op een potentieel gevaar. Het eerste deel moet binnen een paar uur worden afgelegd en is opgebouwd uit drie tot vijf delen.
Onderdelen van de autotheorieproef zijn onder andere vragen over de verkeersregels, verkeersborden en andere situatieschetsen. Voor het eerste deel krijg je een reeks video’s te zien waarin een reeks scènes wordt getoond. Om de beste resultaten te krijgen wordt in het item de scène genoemd en vervolgens het gevaar, klik je 10 seconden met de muis. Voor het tweede deel krijgt u een reeks videoclips te zien, ook hier worden scènes getoond. Vervolgens moet u aangeven of u een zich ontwikkelend gevaar opmerkt terwijl de auto rolt door met de muis te klikken. De test eindigt wanneer het gevaar duidelijk wordt, door 15 seconden te klikken.